techniek
wp81a9b681.png
wpf754a8d3.png
wp34985ae4.png

© 2012 Scheepvaart bedrijf JABO bv.

 

wp5da8c02c.png

wpf18c7d2c.png

wp5ab5b672.png

wp72d1050c.png

wp9ec52718.png

wp3685da3f.png

wp8bf842f6.png

wpb50eb28c.png
wpc559689a.png
wpe0acd601.png
wp1be692c1_0f.jpg
wpe23f61dd.png
wpa3020347.png

Hooft voortstuwing geschied door twee V12-cil. MTU 4-takt dieselmotoren,

Type 12V4000 M60R die elk een vermogen hebben 1050 kW (ca. 1400 pk.) bij 1600 Omw./min.

Achter deze hoofdmotoren staan ZF oliedruk keerkoppelingen Type BW 461 met een reductie 1:5,6

 

De schroeven zijn 5-blad's cunial schroeven ø 1700 mm

 

Voorop op de bak staat een Veth-Jet kop schroef met een vermogen van 1000 kW (1340 PK) MTU V8-cil. en schroef diameter van ø 1650 mm. die van uit de stuur hut bediend kan worden.

De bak heeft achterop een hek schroef van Veth-Jet met een vermogen van 511 kW ( 685 pK) Cummins KTA 19G3 met een schroef diameter  van ø1300 mm de zelfde installatie staat ook voor op het schip.

Voor de spanning zijn er 4 generatoren aanwezig met in totaal 180 Kvh deze zorgen voor 230/400 Volt installatie voor de boord spanning en de  voeding voor de reefers.

wp031e49a4.png